Please click the link below to join the webinar: https://mwacademy.zoom.us/j/83876492161?pwd=NGRTNGV4NmZjVENWMGNocFh4ZWt5Zz09 Passcode: 687710 Or One tap mobile : US: +16699006833,,83876492161#,,,,*687710# or +13462487799,,83876492161#,,,,*687710# Or Telephone: Dial(for higher quality, dial a number based on your current location): US: +1 669 900 6833 or +1 346 248 7799 or +1 253 215 8782 or +1 929 436 2866 or +1 301 715 8592 or +1 312 626 6799 Webinar ID: 838 7649 2161 Passcode: 687710 International numbers available: https://mwacademy.zoom.us/u/kQtiOFpjg
COMING SOON (to be posted by Wednesday, May 4)
HAGA CLIC AQUÍ para acceder a la agenda y portadas en español/CLICK HERE to access agenda and cover sheets in Spanish: https://bit.ly/3Fh0I5e
HAGA CLIC AQUI para acceder el reporte escolar/CLICK HERE to access the school board report in Spanish: https://bit.ly/3Fo34zh
If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact: Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: Ashley Yarbrough at ayarbrough@mwacademy.org or 510-779-1427.
In accordance with AB 361 in the State of California, we will be hosting this board meeting via teleconference due to the following circumstances:
The MWA Board of Directors is holding a meting during a proclaimed state of emergency by the State of California due to the COVID-19 pandemic.
Public Comment
The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
Under Public Comment, members of the public may
Comment on items on the agenda
Comment on items not on the agenda
Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to ayarbrough@mwacademy.org in English or Spanish.
Your submission should:
indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
include your name so that you can be called when it is your turn to speak.
During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.
De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:
La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.
Comentarios públicos
El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a ayarbrough@mwacademy.org en inglés o español.
En su solicitud:
Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact: Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con:
Ashley Yarbrough at ayarbrough@mwacademy.org or 510-779-1427. Please note that all agenda times are estimates. Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.
Agenda
Section Number
Topic Number
Details
Purpose
Presenter
Time
I.
Opening Items
10:30 AM
Opening Items
A.
Call the Meeting to Order
Alicia Klein
Alicia Malet Klein will call the meeting to order and review meeting norms regarding attendees.
B.
Record Attendance
Alicia Klein
1 m
Roll call and verification of quorum.
C.
Board Findings Pursuant to Government Code Section 54953(e)
Vote
Elizabeth Martinez
1 m
The MWA Board of Directors determines, in accordance with Government Code Section 54953(e)(1)(B), that meeting in person would present imminent risks to the health or safety of attendees. Pursuant to Government Code Section 54953(e)(3), the Board has also reconsidered the circumstances of the State of Emergency declared by the Governor on March 4, 2020, and finds the State of Emergency continues to directly impact the ability of the Directors to meet safely in person and/or that State or local officials continue to impose or recommend measures to promote social distancing.
D.
Closed Session
Discuss
Alicia Klein
10 m
PUBLIC EMPLOYEE DISCIPLINE/DISMISSAL/RELEASE
E.
Remarks by Board President
Discuss
Alicia Klein
10 m
Topics to be Covered:
Continuing resilience
Finishing the year strong
Exciting post-graduation pathways
F.
Public Comment
Alicia Klein
20 m
The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
Under Public Comment, members of the public may
Comment on items on the agenda
Comment on items not on the agenda
Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to ayarbrough@mwacademy.org in English or Spanish.
Your submission should:
indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
include your name so that you can be called when it is your turn to speak.
During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.
De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:
La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.
El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a ayarbrough@mwacademy.org en inglés o español.
En su solicitud:
Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
II.
Standing Reports
11:12 AM
A.
Mission Connection: Climate Justice Earth Week
FYI
Jon Siapno
20 m
Earth Week was celebrated at Making Waves Academy in April. The weeklong event was hosted by the Climate Justice club. Student participants will share visual highlights and engage board members in conversation.
Talent Team Deep Dive Report and a presentation highlighting the following areas: 1) ongoing hiring for current year and 2) strategies for hiring in the months leading to the start of AY22-23. 3) introduction of new staff, photo spread, Wave-Makers who've been hired and other key hires.
Making Waves Academy is projected to receive $291,377 pursuant to the A-G Completion Improvement Grant Program (EC 41590). The purpose of the grant is to help increase the number of high school students who graduate from high school with A-G eligibility. The funds will be available for use through the 2025-26 school year. Making Waves Academy seeks to use this funding to expand access to coursework to satisfy A-G course requirements by establishing new partnerships with post-secondary educational institutions through a dual enrollment program.
Community input collected at a public board meeting held on March 10, 2022 necessitated revisions to our original plan.
Fiscal impact: not to exceed $35,000 per year for the first three years, then approximately $140,000 annually thereafter.
SolarWinds Service Desk is an online customer service desk ticketing and equipment inventory system utilized by the MWA IT, Data and Assessment, and Operations teams. The platform provides the following functionality: 1) Consolidates, manages, and prioritizes incoming tickets and requests. 2)Service catalog standardizes service request and fulfillment processes. 3) Fully integrated IT asset management compiles hardware, software, POs, and more. 4) Service portal for users to have a single sign on.
Documentos traducidos al español/Documents translated to Spanish
FYI
Alicia Klein
Este año, continuaremos traduciendo la agenda de la junta directiva al español. Además, este año traduciremos las portadas que contienen una breve explicación de los articulos incluidos en la agenda, así como el informe escolar que sera escrito por la directora principal de la escuela y sus líderes escolares. Tome en cuenta que no todos los articulos incluyen una hoja de portada; las hojas de portada se crean principalmente para articulos que requieren explicación más allá de la breve descripción del articulo.
This year, we will continue to translate the board agenda to Spanish. Additionally, this year we will be translating the coversheets which provide a brief explanation of the items on the agenda as well as the school report which is written by the Senior School Director and her school leaders. Please note that not all items include a coversheet - coversheets are mostly created for items that require more explanation beyond the brief item description.
VII.
Discussion Items
1:41 PM
A.
Appreciations by the Board of Directors
FYI
Alicia Klein
5 m
As provided for in the State of California Open Meeting Act, actions cannot be taken under this agenda item. The only purpose of this agenda item is to provide an opportunity for Board of Directors to make comments.
B.
Schedule of Remaining Board of Directors Meetings 2021-2022