https://mwacademy.zoom.us/j/87855022048?pwd=SVFZNGlTbVVHb1NFYUd2WWNTaW8wQT09 Passcode: 073032 Or One tap mobile : +16694449171,,87855022048#,,,,*073032# US +16699006833,,87855022048#,,,,*073032# US (San Jose) Or Telephone: Dial(for higher quality, dial a number based on your current location): +1 669 444 9171 US +1 669 900 6833 US (San Jose) +1 253 205 0468 US +1 253 215 8782 US (Tacoma) +1 346 248 7799 US (Houston) +1 719 359 4580 US +1 689 278 1000 US +1 929 436 2866 US (New York) +1 301 715 8592 US (Washington DC) +1 305 224 1968 US +1 309 205 3325 US +1 312 626 6799 US (Chicago) +1 360 209 5623 US +1 386 347 5053 US +1 507 473 4847 US +1 564 217 2000 US +1 646 931 3860 US Webinar ID: 878 5502 2048 Passcode: 073032 International numbers available: https://mwacademy.zoom.us/u/keaPhEAWej
Other remote location:
Doylestown Public Library, 150 S. Pine Street, Doylestown, PA 18901
COMING SOON
HAGA CLIC AQUÍ para acceder a la agenda y portadas en español/CLICK HERE to access agenda and cover sheets in Spanish: https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:VA6C2:b0d63deb-2b65-4e64-9482-9d332a156108
HAGA CLIC AQUI para acceder el reporte escolar/CLICK HERE to access the school board report in Spanish: https://bit.ly/4eLd72o
If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact: Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: Bryann Fitzpatrick at bfitzpatrick@mwacademy.org or (510) 994-6486.
Public Comment
The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
Under Public Comment, members of the public may
Comment on items on the agenda
Comment on items not on the agenda
Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
Speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting, fill out a comment card at the meeting, or raise their hand/use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to bfitzpatrick@mwacademy.org in English or Spanish.
Your submission should:
indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
include your name so that you can be called when it is your turn to speak.
During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.
Comentarios públicos
El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a bfitzpatrick@mwacademy.orgen inglés o español.
En su solicitud:
Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact: Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con:
Bryann Fitzpatrick at bfitzpatrick@mwacademy.org or (510) 994-6486. Please note that all agenda times are estimates. Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.
Agenda
Section Number
Topic Number
Details
Purpose
Presenter
Time
I.
Opening Items
4:00 PM
Opening Items
A.
Call the Meeting to Order
Alicia Malet Klein
Alicia Malet Klein will call the meeting to order.
B.
Record Attendance
Alicia Malet Klein
1 m
Roll call and verification of quorum.
C.
Remarks by Board President
Discuss
Alicia Malet Klein
2 m
Teacher & Staff Appreciation Week
Focus Area: Math progress; high level approaches and strategies as well as successes and challenges;
WASC/LCAP Goal: Goal 1- Support for All Learners
Changes to the board, milestone step with addition of a student board member
Resilience in the face of change and continuing commitment to student success
D.
Public Comment
Alicia Malet Klein
20 m
The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
Under Public Comment, members of the public may
Comment on items on the agenda
Comment on items not on the agenda
Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
Speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting, fill out of a comment card at the meeting, or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to bfitzpatrick@mwacademy.org in English or Spanish.
Your submission should:
indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
include your name so that you can be called when it is your turn to speak.
During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.
De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:
La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.
El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a bfitzpatrick@mwacademy.org en inglés o español.
En su solicitud:
Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
II.
Standing Reports
4:23 PM
A.
Mission Connection: Students on Math
FYI
Michelle Bolanos
5 m
Video showcasing math instruction and student comments.
Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written school report focusing on updates on math and what the data reveals.
Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written COO report focusing on an in-depth status analysis of hiring for the next year.
Advisory Committees will provide a summary of work-to-date and next steps; committees in bold will present.
Advisory Committees
Curriculum and Instruction Review/WASC
Finance
DEIB/Culture and Climate
Audit
B.
EdCoad Local Assignment Options List for 2025-2026
FYI
Meuy Saechao
5 m
In compliance with the Board-approved MWA EC Local Assignment Policy, a list of credentialed teachers who have been approved to teach assignments through the EC Local Assignment options shall be presented to the Board before the start of each school year.
Review the draft of the 2024-25 Local Control and Accountability Plan Annual Update and gather feedback from the board and public. The final draft of the LCAP will be voted on at the June board meeting.
Review and ratify the unanimous vote to approve the purchase of student Chromebooks for next year that happened via email from 3/25-3/31 to avoid the effect tariffs would have on the cost.
The board will review and vote to renew the contract for SolarWinds Service Desk. This is an online customer service desk ticketing and equipment inventory system utilized by the MWA IT, Data and Assessment, and Operations teams.
As provided for in the State of California Open Meeting Act, actions cannot be taken under this agenda item. The only purpose of this agenda item is to provide an opportunity for Board of Directors to make comments.
B.
Schedule of Remaining Board of Directors Meetings for 2024-25
FYI
Alicia Klein
2 m
●June 16, 2025 @ 11:00 am
Note: US graduation is Thursday, 6/12 at 6pm on campus. A dinner at MWEF offices for foundation and school board members and senior leaders will follow.
VII.
Closed Session
6:38 PM
A.
Public Employee Discipline/Dismissal/Release
Discuss
Alicia Malet Klein
15 m
The board will adjourn to closed session conference on a confidential personnel matter pursuant to Section 54957.
VIII.
Day-of Presentation Slides (MWA Board: Do Not Read in Advance)
6:53 PM
A.
Slides Presented at Board Meeting (Staff please do not link presentations here)
FYI
Bryann Fitzpatrick
B.
Documentos traducidos al español/Documents translated to Spanish
FYI
Alicia Klein
Este año, continuaremos traduciendo la agenda de la junta directiva al español. Además, este año traduciremos las portadas que contienen una breve explicación de los articulos incluidos en la agenda, así como el informe escolar que sera escrito por la directora principal de la escuela y sus líderes escolares. Tome en cuenta que no todos los articulos incluyen una hoja de portada; las hojas de portada se crean principalmente para articulos que requieren explicación más allá de la breve descripción del articulo.
This year, we will continue to translate the board agenda to Spanish. Additionally, this year we will be translating the coversheets which provide a brief explanation of the items on the agenda as well as the school report which is written by the Senior School Director and her school leaders. Please note that not all items include a coversheet - coversheets are mostly created for items that require more explanation beyond the brief item description.