Making Waves Academy

January Board Meeting

Date and Time

Monday January 29, 2024 at 11:00 AM PST

Location

In-person at:

Making Waves Academy

4123 Lakeside Dr. 

Richmond, CA 94806

 

And streaming on zoom:

https://mwacademy.zoom.us/j/87855022048?pwd=SVFZNGlTbVVHb1NFYUd2WWNTaW8wQT09
Passcode: 073032
Or One tap mobile :
    +16694449171,,87855022048#,,,,*073032# US
    +16699006833,,87855022048#,,,,*073032# US (San Jose)
Or Telephone:
    Dial(for higher quality, dial a number based on your current location):
    +1 669 444 9171 US
    +1 669 900 6833 US (San Jose)
    +1 253 205 0468 US
    +1 253 215 8782 US (Tacoma)
    +1 346 248 7799 US (Houston)
    +1 719 359 4580 US
    +1 689 278 1000 US
    +1 929 436 2866 US (New York)
    +1 301 715 8592 US (Washington DC)
    +1 305 224 1968 US
    +1 309 205 3325 US
    +1 312 626 6799 US (Chicago)
    +1 360 209 5623 US
    +1 386 347 5053 US
    +1 507 473 4847 US
    +1 564 217 2000 US
    +1 646 931 3860 US
Webinar ID: 878 5502 2048
Passcode: 073032
    International numbers available: https://mwacademy.zoom.us/u/keaPhEAWej

 

Other remote locations:

  • 250 Sproul Hall, Berkeley, CA 94720
  • Doylestown Public Library, 150 S. Pine Street, Doylestown, PA 18901

COMING SOON 

 

  • HAGA CLIC AQUÍ para acceder a la agenda y portadas en español/CLICK HERE to access agenda and cover sheets in Spanish: https://bit.ly/4b1Zjim
  • HAGA CLIC AQUI para acceder el reporte escolar/CLICK HERE to access the school board report in Spanish: https://bit.ly/3w05RxS

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: 
Edeson Beredo at eberedo@mwacademy.org or 510-410-0518.

Public Comment 

  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment, members of the public may
    • Comment on items on the agenda
    • Comment on items not on the agenda
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • Speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting, fill out a comment card at the meeting, or raise their hand/use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to eberedo@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  

Comentarios públicos

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
    • Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.

• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.

  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a eberedo@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:

Edeson Beredo at eberedo@mwacademy.org or  510-410-0518.
 Please note that all agenda times are estimates. 
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.

 

Agenda

      Purpose Presenter Time
I. Opening Items 11:00 AM
 
Opening Items
 
  A. Call the Meeting to Order   Alicia Malet Klein
   

Alicia Malet Klein will call the meeting to order.

 
  B. Record Attendance   Alicia Malet Klein 1 m
   

Roll call and verification of quorum.

 
  C. Remarks by Board President Discuss Alicia Malet Klein 5 m
   

This meeting's focus: culture and climate.

 
  D. Public Comment   Alicia Malet Klein 20 m
   
  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment, members of the public may
    • Comment on items on the agenda
    • Comment on items not on the agenda
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • Speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting, fill out of a comment card at the meeting, or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to eberedo@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  
  • De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:
  • La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.

 

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
    • Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
  • • De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a eberedo@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
 
II. Standing Reports 11:26 AM
  A. Mission Connection: Restorative Practice Highlight FYI Alexis Bustamante and Sonja Jackson 10 m
  B. ASB Update FYI Jamauri Thomas 10 m
   

Update from the Associated Student Body (ASB)

 
     
  C. Introduction of New Leadership Hires FYI Tameka Jackson 10 m
   

New APs, deans, instructional coach and CCC director will be introduced to the board.

 
  D. Deep Dive: Discipline and Restorative Work Discuss Carrera Padilla 20 m
   

MWA Assistant Principal for Student Support, Carrera Padilla, provides an overview of discipline and restorative work.

 
     
  E. Q&A on Written School Report Discuss Tameka Jackson 15 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  F. Q&A on Written Chief Executive Officer Report (CEO) Discuss Alton B. Nelson Jr. 10 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  G. Q&A on Chief Operating Officer Report (COO) Discuss Elizabeth Martinez 5 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the report. 

 

 
     
  H. Q&A on Written Finance Report Discuss Wallace Wei 5 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  I. Break 10 m
III. Non-Action Items 1:01 PM
  A. Board Work and Advisory Committee Updates FYI Alicia Klein 15 m
   

Advisory Committees will provide a summary of work-to-date and next steps; committees in bold will present.

 

  • Advisory Committees
    • Curriculum and Instruction Review
    • Finance
    • Diversity, Equity and Inclusion
    • Audit
    • Culture and Climate
    • WASC 
 
IV. Consent Action Items 1:16 PM
 

Combined Fiscal Impact: $1,833,537.52

 
  A. 2024-2025 Academic Calendar Vote Katharine Mason 1 m
   

MWA Board reviews and accepts the 2024-2025 Academic Calendar.

 
     
  B. Bill Payments from November to December 2023 Vote Hung Mai 1 m
   

Review and approve bill payments from November to December 2023.

 

Fiscal Impact: $1,833,537.52

 
     
  C. Approve Minutes: December 4, 2023 Board Meeting Approve Minutes Alicia Klein 1 m
   

MWA Board reviews and accepts the board meeting minutes. 

 
    Minutes for December Board Meeting on December 4, 2023  
V. Action Items 1:19 PM
  A. School Accountability Report Card (SARC) Vote Carmen Velarde 1 m
   

EC Section 35256 states: The governing board of each school district maintaining an elementary or secondary school shall develop and cause to be implemented for each school in the school district a School Accountability Report Card.

 
     
  B. 2023-2024 LCAP Mid-Year Update Discuss T. Jackson & A. Nelson 15 m
   

The school presents and update on the implementation of the current Local Control and Accountability Plan (LCAP). 

 
     
VI. Day-of Presentation Slides (MWA Board: Do Not Read in Advance) 1:35 PM
  A. Slides Presented at Board Meeting (Staff please do not link presentations here) FYI Edeson Beredo
  B. Documentos traducidos al español/Documents translated to Spanish FYI Alicia Klein
   
Este año, continuaremos traduciendo la agenda de la junta directiva al español. Además, este año traduciremos las portadas que contienen una breve explicación de los articulos incluidos en la agenda, así como el informe escolar que sera escrito por la directora principal de la escuela y sus líderes escolares. Tome en cuenta que no todos los articulos incluyen una hoja de portada; las hojas de portada se crean principalmente para articulos que requieren explicación más allá de la breve descripción del articulo.

This year, we will continue to translate the board agenda to Spanish. Additionally, this year we will be translating the coversheets which provide a brief explanation of the items on the agenda as well as the school report which is written by the Senior School Director and her school leaders. Please note that not all items include a coversheet - coversheets are mostly created for items that require more explanation beyond the brief item description. 
 
VII. Closed Session
VIII. Discussion Items 1:35 PM
  A. Appreciations by the Board of Directors FYI Alicia Klein 5 m
   
As provided for in the State of California Open Meeting Act, actions cannot be taken under this agenda item. The only purpose of this agenda item is to provide an opportunity for Board of Directors to make comments.
 
  B. Schedule of Remaining Board of Directors Meetings for 2023-2024 FYI Alicia Klein 2 m
   
  • March 11, 2024, 4:00 pm
  • May 6, 2024, 4:00 pm
  • June 10, 2024, 11:00 am
 
IX. Closing Items 1:42 PM
  A. Adjourn Meeting Vote Alicia Klein