Making Waves Academy

October Board Meeting

Date and Time

Monday October 16, 2023 at 4:00 PM PDT

Location

In-person at:

Making Waves Academy

4123 Lakeside Dr. 

Richmond, CA 94806

 

And streaming on zoom:

https://mwacademy.zoom.us/j/87855022048?pwd=SVFZNGlTbVVHb1NFYUd2WWNTaW8wQT09
Passcode: 073032


Or One tap mobile :
US: +16694449171,,87855022048#,,,,*073032# or +16699006833,,87855022048#,,,,*073032#
 

Or Telephone:
Dial(for higher quality, dial a number based on your current location):
US: +1 669 444 9171 or +1 669 900 6833 or +1 719 359 4580 or +1 253 215 8782 or +1 346 248 7799 o
r +1 564 217 2000 or +1 646 931 3860 or +1 929 436 2866 or +1 301 715 8592 or +1 309 205 3325 or +1 31
2 626 6799 or +1 386 347 5053
 

Webinar ID: 878 5502 2048
Passcode: 073032


International numbers available: https://mwacademy.zoom.us/u/keaPhEAWej

COMING SOON 

 

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: 
Edeson Beredo at eberedo@mwacademy.org or 510-410-0518.

Public Comment 

  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment, members of the public may
    • Comment on items on the agenda
    • Comment on items not on the agenda
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • Speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting, fill out a comment card at the meeting, or raise their hand/use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to eberedo@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  

Comentarios públicos

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
    • Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.

• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.

  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a eberedo@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:

Edeson Beredo at eberedo@mwacademy.org or  510-410-0518.
 Please note that all agenda times are estimates. 
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.

 

Agenda

      Purpose Presenter Time
I. Opening Items 4:00 PM
 
Opening Items
 
  A. Call the Meeting to Order   Alicia Malet Klein
   

Alicia Malet Klein will call the meeting to order and review meeting norms regarding attendees. 

 
  B. Record Attendance   Alicia Malet Klein 1 m
   

Roll call and verification of quorum.

 
  C. Remarks by Board President Discuss Alicia Malet Klein 5 m
   

Areas of focus for the year

 
  D. Public Comment   Alicia Malet Klein 20 m
   
  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment, members of the public may
    • Comment on items on the agenda
    • Comment on items not on the agenda
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • Speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting, fill out of a comment card at the meeting, or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to eberedo@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  
  • De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:
  • La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.

 

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
    • Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
  • • De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a eberedo@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
 
II. Standing Reports 4:26 PM
  A. Mission Connection: Video - Fall Festival 2023 Highlights FYI Tameka Jackson 10 m
  B. ASB Update FYI Jamauri Thomas 10 m
   

Update from the Associated Student Body (ASB).

 
     
  C. Deep Dive: Instructional Playbook Overview Discuss Tameka Jackson 20 m
   

MWA Principal, Dr. Tameka Jackson, provides an overview of core instructional strategies that will be utilized to make progress on curricular fidelity and instructional focus.

 
     
  D. Q&A on Written School Report 15 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  E. Q&A on Written Chief Executive Officer Report (CEO) and High Level Review of 2022-23 SBAC Data Discuss Alton B. Nelson Jr. 10 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report, including any questions about the 2022-23 SBAC data.

 
     
  F. Q&A on Chief Operating Officer Report (COO) Discuss Elizabeth Martinez 5 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the report. 

 

 
     
  G. Q&A on Written Finance Report Discuss Wallace Wei 5 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  H. Break 10 m
III. Non-Action Items 5:51 PM
  A. Board Work and Advisory Committee Updates FYI Alicia Klein 5 m
   

Advisory Committees will provide a summary of work-to-date and next steps.

 

  • Advisory Committees
    • Curriculum and Instruction Review
    • Finance
    • Diversity, Equity and Inclusion
    • Audit
    • Culture and Climate
    • WASC 
 
IV. Action Items 5:56 PM
  A. PT Behavior Specialist Support SPG Vote Karen Snider 1 m
   

Board will vote on adding a part time behavior specialist support to our already SPG board approved 23/24 school contract. With the additional behavior specialist service minutes and evaluations, the additional cost is projected over 25k. 

 

Fiscal Impact: $ 40,000

 
     
  B. Dell Staff Laptop Replacement Quote Vote Damon Edwards 1 m
   

This expenditure is for the replacement of all staff laptops in accordance with the 3-year laptop replacement policy. Laptops typically begin to experience hardware failures and the batteries need to be replaced in the 3rd-year. Therefore, the 3-year replacement policy ensures that staff are provided with reliable laptops that perform consistently.

 

Fiscal Impact: $286,113.88

 
     
  C. Social Media Policy Vote Elizabeth Martinez 1 m
   

Review of Social Media Policy for the school. 

 
     
  D. Alternate Graduation Pathway Vote Karen Snider 1 m
   

Review and approve the new alternate pathway to a high school diploma for students with significant disabilities pursuant to EC Section 51225.31. 

 
     
     
     
     
  E. Education Pioneers Fellowship Program Vote Elizabeth Martinez & Tameka Jackson 1 m
   

Review and approve proposal to host two Education Pioneers fellows from October-August. 

 
V. Consent Action Items 6:01 PM
 

Combined Fiscal Impact: $2,242,535.32

 
  A. Approve Minutes: September 11, 2023 Board Meeting Approve Minutes Alicia Klein 1 m
   

MWA Board reviews and accepts the board meeting minutes. 

 
    Minutes for September Board Meeting on September 11, 2023  
  B. Approve Minutes: September 6, 2023 Finance Advisory Meeting Approve Minutes Alicia Klein 1 m
   

MWA Board reviews and accepts the FAC minutes. 

 
    Minutes for Finance Advisory Meeting on September 6, 2023  
  C. Vendor Invoices from August to September 2023 Vote Hung Mai
   

Review and approve August to September 2023 vendor invoices.

Fiscal Impact: $2,242,535.32

 
     
VI. Day-of Presentation Slides (MWA Board: Do Not Read in Advance) 6:03 PM
  A. Slides Presented at Board Meeting (Staff please do not link presentations here) FYI Edeson Beredo
  B. Documentos traducidos al español/Documents translated to Spanish FYI Alicia Klein
   
Este año, continuaremos traduciendo la agenda de la junta directiva al español. Además, este año traduciremos las portadas que contienen una breve explicación de los articulos incluidos en la agenda, así como el informe escolar que sera escrito por la directora principal de la escuela y sus líderes escolares. Tome en cuenta que no todos los articulos incluyen una hoja de portada; las hojas de portada se crean principalmente para articulos que requieren explicación más allá de la breve descripción del articulo.

This year, we will continue to translate the board agenda to Spanish. Additionally, this year we will be translating the coversheets which provide a brief explanation of the items on the agenda as well as the school report which is written by the Senior School Director and her school leaders. Please note that not all items include a coversheet - coversheets are mostly created for items that require more explanation beyond the brief item description. 
 
VII. Closed Session 6:03 PM
  A. Public Employee Performance Evaluation Discuss Alicia Klein 10 m
   

Board will adjourn to a closed session to discuss the annual evaluation of the CEO

 
VIII. Discussion Items 6:13 PM
  A. Appreciations by the Board of Directors FYI Alicia Klein 5 m
   
As provided for in the State of California Open Meeting Act, actions cannot be taken under this agenda item. The only purpose of this agenda item is to provide an opportunity for Board of Directors to make comments.
 
  B. Schedule of Remaining Board of Directors Meetings for 2023-2024 FYI Alicia Klein 2 m
IX. Closing Items 6:20 PM
  A. Adjourn Meeting Vote Alicia Klein