Making Waves Academy

September Board Meeting

Date and Time

Monday September 11, 2023 at 4:00 PM PDT

Location

In-person at:

Making Waves Academy

4123 Lakeside Dr. 

Richmond, CA 94806

 

And streaming on zoom: https://mwacademy.zoom.us/j/87855022048?pwd=SVFZNGlTbVVHb1NFYUd2WWNTaW8wQT09

COMING SOON (to be posted by Thursday, September 8)

 

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: 
Edeson Beredo at eberedo@mwacademy.org or 510-410-0518.

Public Comment 

  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment, members of the public may
    • Comment on items on the agenda
    • Comment on items not on the agenda
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • Speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting, fill out a comment card at the meeting, or raise their hand/use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to eberedo@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  

Comentarios públicos

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
    • Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.

• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.

  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a eberedo@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:

Edeson Beredo at eberedo@mwacademy.org or  510-410-0518.
 Please note that all agenda times are estimates. 
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.

 

Agenda

      Purpose Presenter Time
I. Opening Items 4:00 PM
 
Opening Items
 
  A. Call the Meeting to Order   Alicia Malet Klein
   

Alicia Malet Klein will call the meeting to order and review meeting norms regarding attendees. 

 
  B. Record Attendance   Alicia Malet Klein 1 m
   

Roll call and verification of quorum.

 
  C. Appointment of New Board Member Vote Alicia Klein 5 m
   

The board will vote on the nomination of MWA parent Amy Obinyan to a 2-year term.

 
  D. Remarks by Board President Discuss Alicia Malet Klein 5 m
   

Welcome and goals for the new school year

 
  E. Public Comment   Alicia Malet Klein 20 m
   
  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment, members of the public may
    • Comment on items on the agenda
    • Comment on items not on the agenda
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • Speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting, fill out of a comment card at the meeting, or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to eberedo@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  
  • De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:
  • La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.

 

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
    • Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
  • • De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a eberedo@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
 
II. Standing Reports 4:31 PM
  A. Mission Connection: Video - August Professional Development FYI Tameka Jackson 10 m
   

Video of MWA staff and faculty reflecting on August Professional Development.

 
  B. ASB Update FYI Jamauri Thomas 10 m
   

Update from the Associated Student Body (ASB).

 
     
  C. Deep Dive: MWA Principal's Areas of Focus Discuss Tameka Jackson 20 m
   

MWA Principal, Dr. Tameka Jackson, provides an overview of her areas of focus for the year including monitoring and supporting progress to goals, fidelity to curriculum, and onboarding strategies.

 
  D. Q&A on Written School Report 10 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  E. Q&A on Written Chief Executive Officer Report (CEO) Discuss Alton B. Nelson Jr. 10 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  F. Q&A on Chief Operating Officer Report (COO) Discuss Elizabeth Martinez 5 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the report. 

 

 
     
  G. Q&A on Written Finance Report Discuss Wallace Wei 5 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  H. Break 10 m
III. Non-Action Items 5:51 PM
  A. Board Work and Advisory Committee Updates FYI Alicia Klein 5 m
   

Advisory Committees will provide a summary of work-to-date and next steps.

 

  • Advisory Committees
    • Curriculum and Instruction Review
    • Finance
    • Diversity, Equity and Inclusion
    • Audit
    • Culture and Climate
    • WASC 
 
IV. Action Items 5:56 PM
  A. Appointment of MWA Board Secretary Vote Alicia Klein 1 m
   

Board will vote on the nomination of Layla Naranjo as secretary of the board.

 
  B. 2023-24 Consolidated Application and Reporting System (CARS) for Funding Vote Hung Mai 1 m
   

Board to review and approve 2023-24 CARS Application for Funding. 

 
     
  C. FY23 Unaudited Actuals Report Vote Wallace Wei 1 m
   

Each year Making Waves Academy must file Unaudited Actuals Financial Report with Contra Costa County Office of Education and California Department of Education. This report reflects the financial activities of Making Waves Academy had in FY23 by major object codes for revenues and expenses.

 
     
     
V. Consent Action Items 5:59 PM
 
Combined Fiscal Impact: $
 
  A. Approve Minutes: June 5, 2023 Special Board Meeting Approve Minutes Alicia Klein
    Minutes for Special Board Meeting on June 5, 2023  
  B. Approve Minutes: June 15, 2023 Board Meeting Approve Minutes Alicia Klein
    Minutes for June Board Meeting on June 15, 2023  
  C. Approve Minutes: July 10, 2023 Special Board Meeting Approve Minutes Alicia Klein
    Minutes for Special Board Meeting on July 10, 2023  
  D. Finalsite Renewal Contract Vote Damon Edwards 1 m
   

Finalsite is a school focused content management system (CMS that hosts MWA's website).

Fiscal Impact: $18,847 in FY 2023/24 and $59,424 over the 3 year contract.

 
     
  E. Vendor Invoices from May to July 2023 Vote Hung Mai 1 m
   

Review and approve May to July 2023 vendor invoices.

Fiscal Impact: $3,675,250.88

 
     
VI. Day-of Presentation Slides (MWA Board: Do Not Read in Advance) 6:01 PM
  A. Slides Presented at Board Meeting (Staff please do not link presentations here) FYI Edeson Beredo
  B. Documentos traducidos al español/Documents translated to Spanish FYI Alicia Klein
   
Este año, continuaremos traduciendo la agenda de la junta directiva al español. Además, este año traduciremos las portadas que contienen una breve explicación de los articulos incluidos en la agenda, así como el informe escolar que sera escrito por la directora principal de la escuela y sus líderes escolares. Tome en cuenta que no todos los articulos incluyen una hoja de portada; las hojas de portada se crean principalmente para articulos que requieren explicación más allá de la breve descripción del articulo.

This year, we will continue to translate the board agenda to Spanish. Additionally, this year we will be translating the coversheets which provide a brief explanation of the items on the agenda as well as the school report which is written by the Senior School Director and her school leaders. Please note that not all items include a coversheet - coversheets are mostly created for items that require more explanation beyond the brief item description. 
 
VII. Closed Session 6:01 PM
  A. Public Employee Performance Evaluation Discuss Alicia Klein 5 m
   

Board will adjourn to a closed session to discuss the annual evaluation of the CEO

 
VIII. Discussion Items 6:06 PM
  A. Appreciations by the Board of Directors FYI Alicia Klein 5 m
   
As provided for in the State of California Open Meeting Act, actions cannot be taken under this agenda item. The only purpose of this agenda item is to provide an opportunity for Board of Directors to make comments.
 
  B. Schedule of Remaining Board of Directors Meetings for 2023-2024 FYI Alicia Klein 2 m
IX. Closing Items 6:13 PM
  A. Adjourn Meeting Vote Alicia Klein