Making Waves Academy

December Board Meeting

Date and Time

Thursday December 8, 2022 at 10:30 AM PST

Location

Please click the link below to join the webinar:
https://mwacademy.zoom.us/j/87855022048?pwd=SVFZNGlTbVVHb1NFYUd2WWNTaW8wQT09
Passcode: 073032
Or One tap mobile : 
   US: +16694449171,,87855022048#,,,,*073032#  or +16699006833,,87855022048#,,,,*073032# 
Or Telephone:
   Dial(for higher quality, dial a number based on your current location):
       US: +1 669 444 9171  or +1 669 900 6833  or +1 719 359 4580  or +1 253 215 8782  or +1 346 248 7799  or +1 564 217 2000  or +1 646 931 3860  or +1 929 436 2866  or +1 301 715 8592  or +1 309 205 3325  or +1 312 626 6799  or +1 386 347 5053 
Webinar ID: 878 5502 2048
Passcode: 073032
   International numbers available: https://mwacademy.zoom.us/u/keaPhEAWej

 

COMING SOON (to be posted by Wednesday, December 7)

 

  • HAGA CLIC AQUÍ para acceder a la agenda y portadas en español/CLICK HERE to access agenda and cover sheets in Spanish: https://bit.ly/3HmiHdx
  • HAGA CLIC AQUI para acceder el reporte escolar/CLICK HERE to access the school board report in Spanish: https://bit.ly/3PcLxiC

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: 
Ashley Yarbrough at ayarbrough@mwacademy.org or 510-779-1427.

In accordance with AB 361 in the State of California, we will be hosting this board meeting via teleconference due to the following circumstances:

  • The MWA Board of Directors is holding a meting during a proclaimed state of emergency by the State of California due to the COVID-19 pandemic. 


Public Comment 

  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment, members of the public may
    • Comment on items on the agenda
    • Comment on items not on the agenda
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to ayarbrough@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  

De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:

  • La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.

Comentarios públicos

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
    • Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.

• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.

  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a ayarbrough@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:

Ashley Yarbrough at ayarbrough@mwacademy.org or 510-779-1427.
 Please note that all agenda times are estimates. 
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.

 

Agenda

Section Number Topic Number Details Purpose Presenter Time
I. Opening Items 10:30 AM
 
Opening Items
 
  A. Call the Meeting to Order   Alicia Malet Klein
   

Alicia Malet Klein will call the meeting to order and review meeting norms regarding attendees. 

 
  B. Record Attendance   Alicia Malet Klein 1 m
   

Roll call and verification of quorum.

 
  C. Board Findings Pursuant to Government Code Section 54953(e) Vote Alicia Malet Klein 1 m
   

The MWA Board of Directors determines, in accordance with Government Code Section 54953(e)(1)(B), that meeting in person would present imminent risks to the health or safety of attendees. Pursuant to Government Code Section 54953(e)(3), the Board has also reconsidered the circumstances of the State of Emergency declared by the Governor on March 4, 2020, and finds the State of Emergency continues to directly impact the ability of the Directors to meet safely in person and/or that State or local officials continue to impose or recommend measures to promote social distancing.

 
  D. Remarks by Board President Discuss Alicia Malet Klein 5 m
   

Board President makes general remarks. 

 
  E. Public Comment   Alicia Malet Klein 20 m
   
  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment, members of the public may
    • Comment on items on the agenda
    • Comment on items not on the agenda
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of twenty minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to ayarbrough@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  
  • De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:
  • La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.

 

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
    • Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de veinte minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
  • • De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a ayarbrough@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
 
II. Standing Reports 10:57 AM
  A. Mission Connection: Charter School Informational Video FYI Alicia Klein 15 m
  B. ASB Update FYI Jamauri Thomas 10 m
     
  C. Deep Dive: Special Education Discuss Karen Snider 20 m
   

Director of Special Education, Karen Snider, provides insight into Special Education challenges and successes.

 
     
     
  D. CEO/Interim Principal Report & Discussion Discuss Alton B. Nelson Jr., Molly Moloney 30 m
   

CEO & Interim Principal provides written report and will lead a discussion about enrollment capacity for 2023-2024. 

 
     
     
  E. Q&A on Written School Reports Discuss Alton B. Nelson Jr., Eric Becker, Brian Jimenez 25 m
   

Major Student Learner Needs 

  • ELD/ELAC Progress
  • Math Intervention
  • Literacy
  • African American Achievement
  • Overall Intervention Plan Progress
 
     
  F. Q&A on Written Chief Operating Officer Report (COO) Discuss Elizabeth Martinez 10 m
   

Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.

 
     
  G. Q&A on Written Finance Report (CFO) Discuss Wallace Wei 5 m
   
Board members will have an opportunity to ask questions about the contents of the written report.
 
     
  H. Break 5 m
III. Non-Action Items 12:57 PM
  A. Advisory Committee Updates FYI Esther Hugo & Margaret Watson 15 m
   

Advisory Committees will provide a summary of work-to-date and next steps.

 

  • Advisory Committees
    • Curriculum and Instruction Review
    • Finance
    • Diversity, Equity and Inclusion
    • Audit
    • Culture and Climate
    • WASC 
 
IV. Action Items 1:12 PM
  A. Approve Minutes: October 13, 2022 Board Meeting Approve Minutes Alicia Klein 1 m
    Minutes for October Board Meeting on October 13, 2022  
  B. Approve Minutes: Special Board Meeting Approve Minutes Alicia Klein 1 m
    Minutes for Special Board Meeting on November 17, 2022  
  C. Approve Minutes: Finance Advisory Committee Meeting Approve Minutes Alicia Klein 1 m
   

Approve minutes from the Finance Advisory Meeting on November 16th 

 
    Minutes for Finance Advisory Meeting on November 16, 2022  
  D. Approve Minutes: Audit Advisory Committee Meeting Approve Minutes Alicia Klein 1 m
   

Approve minutes from the Audit Advisory Committee Meeting on November 29th

 
    Minutes for Audit Committee Meeting on November 29, 2022  
  E. Global Office Inc. Vote Damon Edwards 1 m
   

This is a 39 month lease agreement for 6 new Canon copiers that will replace 6 existing copiers on an expiring lease in the Upper School buildings.

 

Fiscal Impact: $40,896 annually, $132,912 over the entire lease

 
     
     
     
  F. First Interim Budget (2022-2023) Vote Wallace Wei 1 m
   

Making Waves Academy (MWA) must submit the First Interim Budget for review to its charter authorizer, the Contra Costa County Office of Education (CCCOE), by December 15th, 2022. CCCOE reviews and then submits the report to the CDE.

 

Fiscal Impact: $32,385,767

 
     
     
  G. 2021-22 Audit Report Vote Wallace Wei 1 m
   

Review and approve the 2021-22 Audit Report.

 

Fiscal Impact: $

 
     
     
  H. Vendor Invoices from September to October 2022 Vote Hung Mai 1 m
   

Vendor Invoices from September to October 2022

 

Fiscal Impact: $1,843,621.49

 
     
V. Consent Action Items
 
Combined Fiscal Impact: $
 
VI. Day-of Presentation Slides (MWA Board: Do Not Read in Advance)
  A. Slides Presented at Board Meeting (Staff please do not link presentations here) FYI Ashley Yarbrough
  B. Documentos traducidos al español/Documents translated to Spanish FYI Alicia Klein
   
Este año, continuaremos traduciendo la agenda de la junta directiva al español. Además, este año traduciremos las portadas que contienen una breve explicación de los articulos incluidos en la agenda, así como el informe escolar que sera escrito por la directora principal de la escuela y sus líderes escolares. Tome en cuenta que no todos los articulos incluyen una hoja de portada; las hojas de portada se crean principalmente para articulos que requieren explicación más allá de la breve descripción del articulo.

This year, we will continue to translate the board agenda to Spanish. Additionally, this year we will be translating the coversheets which provide a brief explanation of the items on the agenda as well as the school report which is written by the Senior School Director and her school leaders. Please note that not all items include a coversheet - coversheets are mostly created for items that require more explanation beyond the brief item description. 
 
VII. Discussion Items 1:20 PM
  A. Appreciations by the Board of Directors FYI Alicia Klein 5 m
   
As provided for in the State of California Open Meeting Act, actions cannot be taken under this agenda item. The only purpose of this agenda item is to provide an opportunity for Board of Directors to make comments.
 
  B. Schedule of Remaining Board of Directors Meetings 2022-2023 FYI Alicia Klein
   

 

  • January 26th, 2023, 10:30am-2:00pm
  • March 9th, 2023, 10:30am-2:00pm
  • May 4th, 2023, 4:00pm-7:30pm
  • June 15th, 2023, 10:30am-2:00pm
 
  C. Closed Session Alicia Malet Klein 5 m
   

Public Employee Performance Evaluation: CEO

 
VIII. Closing Items 1:30 PM
  A. Adjourn Meeting Vote Alicia Klein