Navigator Schools
Minutes
Board Meeting
Date and Time
Tuesday January 10, 2023 at 4:30 PM
This meeting will take place via teleconference pursuant to Executive Orders N-25-20 and N-29-20.
The Board of Directors and employees of Navigator Schools shall meet via Zoom. Members of the public who wish to access this board meeting may do so online at https://zoom.us/join or via telephone by calling (669) 900-6833 or (646) 876-9923. The meeting ID is: 988 0704 9837. The meeting passcode is: 955356.
Members of the public attending online who wish to comment during the board meeting will use the online “raise hand” tool in Zoom when the chairperson elicits public comments. Members of the public planning to attend by phone are requested to confirm their intent to comment up to one hour prior to the meeting via e-mail.
Individual comments will be limited to three minutes. If an interpreter is needed, comments will be translated into English and the time limit shall be six minutes. At its discretion, the board may limit the total time allotted to public comments and set new time limits for individual comments. The board reserves the right to mute and remove a participant from the meeting if the participant unreasonably disrupts the meeting.
Requests for disability-related modifications or accommodations to participate in this public meeting should be submitted forty-eight hours prior to the meeting via e-mail. All efforts will be made for reasonable accommodations. The agenda and public documents will be modified upon request as required by Section 202 of the Americans with Disabilities Act.
Esta reunión se celebrará por teleconferencia de conformidad con las Órdenes Ejecutivas N-25-20 y N-29-20.
El Consejo de Administración y los empleados de Navigator Schools se reunirán a través de Zoom. Los miembros del público que deseen acceder a esta reunión del consejo pueden hacerlo en línea en https://zoom.us/join o por teléfono llamando al (669) 900-6833 o al (646) 876-9923. El número de identificación de la reunión es: 988 0704 9837. El código de acceso a la reunión es: 955356.
Los miembros del público que asistan por Internet y deseen hacer comentarios durante la reunión de la junta directiva utilizarán la herramienta "levantar la mano" en Zoom cuando el presidente solicite los comentarios del público. Los miembros del público que tengan previsto asistir por teléfono deberán confirmar su intención de hacer comentarios una hora antes de la reunión por correo electrónico.
Los comentarios individuales se limitarán a tres minutos. Si se necesita un intérprete, los comentarios se traducirán al inglés y el límite de tiempo será de seis minutos. A su discreción, la mesa directiva puede limitar el tiempo total asignado a los comentarios del público y establecer nuevos límites de tiempo para los comentarios individuales. La mesa directiva se reserva el derecho de silenciar y expulsar a un participante de la reunión si éste interrumpe injustificadamente la reunión.
Las solicitudes de modificaciones o adaptaciones relacionadas con una discapacidad para participar en esta reunión pública deberán presentarse cuarenta y ocho horas antes de la reunión por correo electrónico. Se hará todo lo posible por realizar adaptaciones razonables. El orden del día y los documentos públicos se modificarán si se solicita, tal y como exige el artículo 202 de la Ley de Estadounidenses con Discapacidades.
Directors Present
Alfred Morikang (remote), Chuck Daggs (remote), Claire Grissom (remote), Ian Connell (remote), JP Anderson (remote), Jaime Quiroga (remote), John Flaherty (remote), Shara Hegde (remote), Victor Paredes-Colonia (remote)
Directors Absent
None
Guests Present
Sean Martin (remote)
I. Opening Items
A.
Record Attendance and Guests
B.
Call the Meeting to Order
The board chair welcomed attendees. The degree to which recent severe weather impacted school facilities and operations was discussed.
C.
Public Comments
There were no public comments.
D.
Board Chair’s Opening Remarks
E.
Approve Minutes from Previous Meeting
Roll Call | |
---|---|
John Flaherty |
Aye
|
Victor Paredes-Colonia |
Aye
|
JP Anderson |
Aye
|
Ian Connell |
Aye
|
Jaime Quiroga |
Aye
|
Chuck Daggs |
Aye
|
Shara Hegde |
Abstain
|
Claire Grissom |
Aye
|
Alfred Morikang |
Aye
|
II. Topical Items
A.
Resolution Renewing the Authorization to Continue Virtual Meetings
Roll Call | |
---|---|
JP Anderson |
Aye
|
Chuck Daggs |
Aye
|
Claire Grissom |
Aye
|
John Flaherty |
Aye
|
Ian Connell |
Aye
|
Alfred Morikang |
Aye
|
Jaime Quiroga |
Aye
|
Victor Paredes-Colonia |
Aye
|
Shara Hegde |
Aye
|
B.
Watsonville Family YMCA MOU
K Carr shared alignments and differences between YMCA services and those provided by Boys and Girls Club, the high level of familiarity WPS has with YMCA services, implementation timelines, and next steps. Board members asked clarifying questions regarding funding, student participation, alignment to interventions, and program leadership.
Roll Call | |
---|---|
John Flaherty |
Aye
|
Victor Paredes-Colonia |
Aye
|
Alfred Morikang |
Aye
|
Ian Connell |
Aye
|
Claire Grissom |
Aye
|
JP Anderson |
Aye
|
Chuck Daggs |
Aye
|
Shara Hegde |
Aye
|
Jaime Quiroga |
Aye
|
III. Closing Items
A.
Adjourn Meeting
Roll Call | |
---|---|
Victor Paredes-Colonia |
Aye
|
Shara Hegde |
Aye
|
Claire Grissom |
Aye
|
Alfred Morikang |
Aye
|
JP Anderson |
Aye
|
Ian Connell |
Aye
|
Chuck Daggs |
Aye
|
John Flaherty |
Aye
|
Jaime Quiroga |
Aye
|
List of attending board members by full name: Chuck Daggs, Claire Grissom, Ian Connell, JP Anderson, Jaime Quiroga, John Flaherty, Shara Hegde, Victor Paredes-Colonia