Navigator Schools
Minutes
Board Meeting
Date and Time
Wednesday June 29, 2022 at 9:00 AM
Location
Zoom
This meeting will take place via teleconference pursuant to Executive Orders N-25-20 and N-29-20.
The Board of Directors and employees of Navigator Schools shall meet via Zoom. Members of the public who wish to access this board meeting may do so online at https://zoom.us/join or via telephone by calling (669) 900-6833 or (646) 876-9923. The meeting ID is: 946 6135 2999. The meeting passcode is: 273295.
Members of the public attending online who wish to comment during the board meeting will use the online “raise hand” tool in Zoom when the chairperson elicits public comments. Members of the public planning to attend by phone are requested to confirm their intent to comment up to one hour prior to the meeting via e-mail.
Individual comments will be limited to three minutes. If an interpreter is needed, comments will be translated into English and the time limit shall be six minutes. At its discretion, the board may limit the total time allotted to public comments and set new time limits for individual comments. The board reserves the right to mute and remove a participant from the meeting if the participant unreasonably disrupts the meeting.
Requests for disability-related modifications or accommodations to participate in this public meeting should be submitted forty-eight hours prior to the meeting via e-mail. All efforts will be made for reasonable accommodations. The agenda and public documents will be modified upon request as required by Section 202 of the Americans with Disabilities Act.
Esta reunión se celebrará por teleconferencia de conformidad con las Órdenes Ejecutivas N-25-20 y N-29-20.
El Consejo de Administración y los empleados de Navigator Schools se reunirán a través de Zoom. Los miembros del público que deseen acceder a esta reunión del consejo pueden hacerlo en línea en https://zoom.us/join o por teléfono llamando al (669) 900-6833 o al (646) 876-9923. El número de identificación de la reunión es: 946 6135 2999. El código de acceso a la reunión es: 273295.
Los miembros del público que asistan por Internet y deseen hacer comentarios durante la reunión de la junta directiva utilizarán la herramienta "levantar la mano" en Zoom cuando el presidente solicite los comentarios del público. Los miembros del público que tengan previsto asistir por teléfono deberán confirmar su intención de hacer comentarios una hora antes de la reunión por correo electrónico.
Los comentarios individuales se limitarán a tres minutos. Si se necesita un intérprete, los comentarios se traducirán al inglés y el límite de tiempo será de seis minutos. A su discreción, la mesa directiva puede limitar el tiempo total asignado a los comentarios del público y establecer nuevos límites de tiempo para los comentarios individuales. La mesa directiva se reserva el derecho de silenciar y expulsar a un participante de la reunión si éste interrumpe injustificadamente la reunión.
Las solicitudes de modificaciones o adaptaciones relacionadas con una discapacidad para participar en esta reunión pública deberán presentarse cuarenta y ocho horas antes de la reunión por correo electrónico. Se hará todo lo posible por realizar adaptaciones razonables. El orden del día y los documentos públicos se modificarán si se solicita, tal y como exige el artículo 202 de la Ley de Estadounidenses con Discapacidades.
Directors Present
Chuck Daggs (remote), JP Anderson (remote), John Flaherty (remote), Nora Crivello (remote), Shara Hegde (remote)
Directors Absent
Ian Connell, Victor Paredes-Colonia
Guests Present
Sean Martin
I. Opening Items
A.
Record Attendance and Guests
B.
Call the Meeting to Order
C.
Public Comments
D.
Board Chair’s Opening Remarks
The board chair thanked members for attending.
II. Topical Items
A.
Renewal of Authorization to Continue Virtual Meetings
Roll Call | |
---|---|
Nora Crivello |
Aye
|
John Flaherty |
Aye
|
Chuck Daggs |
Aye
|
JP Anderson |
Aye
|
Ian Connell |
Absent
|
Shara Hegde |
Aye
|
Victor Paredes-Colonia |
Absent
|
B.
LCAP and Local Indicator Report
K. Sved provided an overview of the CA School Dashboard, focusing on Local Indicators. Members asked clarifying questions regarding uniformity of the indicators across school sites and SEL Surveys.
C.
Adoption of LCAP Including Local Indicators: Gilroy Prep School
Roll Call | |
---|---|
Victor Paredes-Colonia |
Absent
|
Chuck Daggs |
Aye
|
JP Anderson |
Aye
|
Ian Connell |
Absent
|
Shara Hegde |
Aye
|
John Flaherty |
Aye
|
Nora Crivello |
Aye
|
D.
Adoption of LCAP Including Local Indicators: Hollister Prep School
Roll Call | |
---|---|
Ian Connell |
Absent
|
Chuck Daggs |
Aye
|
JP Anderson |
Aye
|
Shara Hegde |
Aye
|
Nora Crivello |
Aye
|
John Flaherty |
Aye
|
Victor Paredes-Colonia |
Absent
|
E.
Adoption of LCAP Including Local Indicators: Watsonville Prep School
Roll Call | |
---|---|
JP Anderson |
Aye
|
Ian Connell |
Absent
|
Chuck Daggs |
Aye
|
Nora Crivello |
Aye
|
John Flaherty |
Aye
|
Shara Hegde |
Aye
|
Victor Paredes-Colonia |
Absent
|
III. Closing Items
A.
Adjourn Meeting
Roll Call | |
---|---|
Chuck Daggs |
Aye
|
John Flaherty |
Aye
|
Ian Connell |
Absent
|
Victor Paredes-Colonia |
Absent
|
JP Anderson |
Aye
|
Nora Crivello |
Aye
|
Shara Hegde |
Aye
|
There were no public comments.