Making Waves Academy

Curriculum & Instruction Review Advisory Committee Meeting

Date and Time

Tuesday April 19, 2022 at 10:30 AM PDT

Location

Please click the link below to join the webinar:
https://mwacademy.zoom.us/j/89804346140?pwd=WGgyNUc0Q2duQnZBQ1E0a01QYWFtdz09
Passcode: 600436
Or One tap mobile : 
   US: +16699006833,,89804346140#,,,,*600436#  or +12532158782,,89804346140#,,,,*600436# 
Or Telephone:
   Dial(for higher quality, dial a number based on your current location):
       US: +1 669 900 6833  or +1 253 215 8782  or +1 346 248 7799  or +1 312 626 6799  or +1 929 436 2866  or +1 301 715 8592 
Webinar ID: 898 0434 6140
Passcode: 600436
   International numbers available: https://mwacademy.zoom.us/u/kehQxLAuUI
 

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: 
Ashley Yarbrough at ayarbrough@mwacademy.org or 510-779-1427.

In accordance with AB 361 in the State of California, we will be hosting this board meeting via teleconference due to the following circumstances:

  • The MWA Board of Directors is holding a meting during a proclaimed state of emergency by the State of California due to the COVID-19 pandemic. 


Public Comment 

  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment for Special Committee Meetings, members of the public may
    • The public may address the Board regarding any item that has been described in the notice for this meeting.
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of ten minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to ayarbrough@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  

De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:

  • La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.

Comentarios públicos

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • El público puede dirigirse a la Junta con respecto a cualquier tema que se haya descrito en el aviso para esta reunión.
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de diez minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.

• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.

  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a ayarbrough@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:

Ashley Yarbrough at ayarbrough@mwacademy.org or 510-779-1427.
 

Please note that all agenda times are estimates. 
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.

Agenda

     
I. Opening Items
 
Opening Items
  A. Call the Meeting to Order
  B. Record Attendance and Guests
  C. Public Comment
  D. Board Findings Pursuant to Government Code Section 54953(e)
   
The MWA Board of Directors determines, in accordance with Government Code Section 54953(e)(1)(B), that meeting in person would present imminent risks to the health or safety of attendees. Pursuant to Government Code Section 54953(e)(3), the Board has also reconsidered the circumstances of the State of Emergency declared by the Governor on March 4, 2020, and finds the State of Emergency continues to directly impact the ability of the Directors to meet safely in person and/or that State or local officials continue to impose or recommend measures to promote social distancing.
II. Curriculum
 
Curriculum
  A. Introductions, Orientation to the Agenda, and Overview Focus for Spring Meeting
  B. Rigorous Instruction Presentation & Discussion
   

Academic Instruction Team for the upper and middle schools provide an update on curriculum and instruction. 

   
   
   
   
   
   
   
   
   
  C. Master Calendar and Bell Schedules for 2022-2024
   

Preview and discussion about the master calendar and bell schedules for 2022-2024. 

   
   
  D. Lunch Break
  E. College and Career Counseling Presentation & Discussion
   
Director of the College and Career Center provides an update on course/programming offerings for 2021-2022. 
   
   
   
  F. Day of Slides
   
Slides to be presented the day of the meeting. 
   
   
III. Closing Items
  A. Confirm Action Items, Exit Ticket, & Closing Thoughts
  B. Adjourn Meeting