Making Waves Academy
Minutes
Finance Advisory Meeting
Date and Time
Wednesday November 16, 2022 at 11:00 AM
Location
Please click the link below to join the webinar:
https://mwacademy.zoom.us/j/82344244988?pwd=NXJQc0IvNDhZVjlEaGVaOEZBaDg1QT09
Passcode: 933369
Or One tap mobile :
US: +16694449171,,82344244988#,,,,*933369# or +16699006833,,82344244988#,,,,*933369#
Or Telephone:
Dial(for higher quality, dial a number based on your current location):
US: +1 669 444 9171 or +1 669 900 6833 or +1 346 248 7799 or +1 719 359 4580 or +1 253 215 8782 or +1 312 626 6799 or +1 360 209 5623 or +1 386 347 5053 or +1 507 473 4847 or +1 564 217 2000 or +1 646 931 3860 or +1 689 278 1000 or +1 929 436 2866 or +1 301 715 8592 or +1 309 205 3325
Webinar ID: 823 4424 4988
Passcode: 933369
International numbers available: https://mwacademy.zoom.us/u/klOKXnpaN
If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con:
Ashley Yarbrough at ayarbrough@mwacademy.org or 510-779-1427.
In accordance with AB 361 in the State of California, we will be hosting this board meeting via teleconference due to the following circumstances:
- The MWA Board of Directors is holding a meting during a proclaimed state of emergency by the State of California due to the COVID-19 pandemic.
Public Comment
- The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
- Under Public Comment, members of the public may
- Comment on items on the agenda
- Comment on items not on the agenda
- Presentations are limited to two minutes each, or a total of 6 minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
- In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
- While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
- If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to ayarbrough@mwacademy.org in English or Spanish.
- Your submission should:
- indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
- include your name so that you can be called when it is your turn to speak.
- During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
- Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.
De acuerdo con AB 361 en el Estado de California, organizaremos esta reunión de la junta directiva a través de teleconferencia debido a la siguiente circunstancia:
- La Junta Directiva de MWA sea reunera durante un estado de emergencia proclamado por el Estado de California debido a la pandemia de COVID-19.
Comentarios públicos
- El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
- Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
- Hacer comentarios sobre los puntos del orden del día
- Hacer comentarios sobre puntos no incluidos en el orden del día
- Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de diez minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.
• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.
- Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
- Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a emartinez@mwacademy.org en inglés o español.
- En su solicitud:
- Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
- indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
- Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
- En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.
If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:
Ashley Yarbrough at ayarbrough@mwacademy.org or 510-779-1427.
Please note that all agenda times are estimates.
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.
Committee Members Present
Alicia Malet Klein (remote), Alton B. Nelson Jr. (remote), Hung Mai (remote), Wallace Wei (remote)
Committee Members Absent
None
Guests Present
Ashley Yarbrough, Ken Blum, Committee Member (remote), Lori Crawford, Committee Member (remote), Patrick O'Donnell (remote), Sid Landman, Committee Member (remote)
I. Opening Items
A.
Call the Meeting to Order
B.
Record Attendance and Guests
II. MWA Finance
A.
FY23 1st Interim Budget
B.
Categorical Programs Update
The CFO informed the committee that MWA will return $795K to the state due to a lack of eligible expenses.
C.
CalSTRS Internal Audit Update
The CFO shared the results of the CalSTRS internal audit completed in October. No exceptions were found in the audit.
D.
FY22 Financial Audit Update
The CFO and the Director of Finance updated the committee on the 2021-22 financial audit. MWA has a clean audit without findings or adjustments. The CDE has not yet approved MWA’s Form J-13A attendance waiver, though approval is expected.
III. Closing Items
A.
Public Comment
No public comment taken.
The CFO shared the government revenues outlook and highlighted the major changes from the FY’23 Original Budget to the FY’23 1st Interim Budget. Government revenues increased by $428K, while the total expenditures decreased by $846K in the 1st interim budget. The committee recommended the 2022-23 First Interim Budget to the MWA Board for approval.