Making Waves Academy

WASC/Curriculum Instruction Review Advisory Committee

Fall WASC & CIRAC

Date and Time

Monday December 2, 2024 at 12:30 PM PST

Location

Please click the link below to join the webinar:
https://mwacademy.zoom.us/j/92100710845?pwd=H6bocA2yrSi1bRbeEFNglXboVEtqiW.1
Passcode: 509135
Or One tap mobile :
   +16699006833,,92100710845#,,,,*509135# US (San Jose)
   +16694449171,,92100710845#,,,,*509135# US
Or Telephone:
   Dial(for higher quality, dial a number based on your current location):
   +1 669 900 6833 US (San Jose)
   +1 669 444 9171 US
   +1 719 359 4580 US
   +1 253 205 0468 US
   +1 253 215 8782 US (Tacoma)
   +1 346 248 7799 US (Houston)
   +1 301 715 8592 US (Washington DC)
   +1 305 224 1968 US
   +1 309 205 3325 US
   +1 312 626 6799 US (Chicago)
   +1 360 209 5623 US
   +1 386 347 5053 US
   +1 507 473 4847 US
   +1 564 217 2000 US
   +1 646 931 3860 US
   +1 689 278 1000 US
   +1 929 436 2866 US (New York)
Webinar ID: 921 0071 0845
Passcode: 509135
   International numbers available: https://mwacademy.zoom.us/u/ac8oN5Cw86

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: 
Bryann Fitzpatrick at bfitzpatrick@mwacademy.org or (510) 994-6486.

Public Comment 

  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment for Special Committee Meetings, members of the public may
    • The public may address the Board regarding any item that has been described in the notice for this meeting.
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of ten minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to bfitzpatrick@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  

Comentarios públicos

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • El público puede dirigirse a la Junta con respecto a cualquier tema que se haya descrito en el aviso para esta reunión.
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de diez minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.

• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.

  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a bfitzpatrick@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:

Bryann Fitzpatrick at bfitzpatrick@mwacademy.org or (510) 994-6486.
 

Please note that all agenda times are estimates. 
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.

Agenda

Section Number Topic Number Details Purpose Presenter Time
I. Opening Items 12:30 PM
 
Opening Items
 
  A. Call the Meeting to Order   Alicia Klein 1 m
  B. Record Attendance and Guests   Alicia Klein 5 m
  C. Public Comment   5 m
II. Objectives and Structure 12:41 PM
 

Review objectives and meeting structure.

 
  A. Introductions, Orientation to the Agenda, and Overview Focus Discuss Alton B. Nelson Jr. 1 m
III. Goal Progress and Pre-Meeting Questions 12:42 PM
  A. Updates: LCAP/WASC Process Discuss T. Jackson, B. Fitzpatrick 10 m
   

Share successes, challenges, and high level updates on the WASC/LCAP process this year so far.

 
     
  B. Pre-Meeting Questions Discuss T. Jackson, M. McCowan, A. Lokhandwala, A. Spencer-Brown 30 m
   

Address questions that were submitted by committee members before the meeting. 

 
  C. Break FYI 5 m
IV. Q & A Discussion 1:27 PM
  A. WASC/LCAP Goal Progress Discuss Alton B. Nelson Jr. 45 m
   

Engage committee members in discussion on items related to WASC/LCAP goal progress with the aim of:

  1. Helping them better understand what’s working. 
  2. Helping them better understand the challenges.
  3. Sharing the mitigations to offset challenges.
  4. Sharing the approach to instruction, the daily bell schedule, courses, and the academic calendar.
     
 
V. Closing Items 2:12 PM
  A. Action Items/Next Steps Discuss Alicia Klein 10 m
  B. Good of the Order and Exit Tickets Discuss Alicia Klein 5 m
  C. Adjourn Meeting Discuss Alicia Klein
  D. Day of Slides FYI
   
Slides to be presented the day of the meeting.