Making Waves Academy

Spring CIRAC meeting

Date and Time

Monday March 25, 2024 at 10:00 AM PDT

Location

Please click the link below to join the webinar:
https://mwacademy.zoom.us/j/86784788466?pwd=bjE1WHJoVGFZME9pUE9ORWJTQ2t6dz09

Meeting ID: 867 8478 8466
Passcode: 785550

---

One tap mobile
+16694449171,,86784788466#,,,,*785550# US
+16699006833,,86784788466#,,,,*785550# US (San Jose)

---

Dial by your location
• +1 669 444 9171 US
• +1 669 900 6833 US (San Jose)
• +1 346 248 7799 US (Houston)
• +1 719 359 4580 US
• +1 253 205 0468 US
• +1 253 215 8782 US (Tacoma)
• +1 689 278 1000 US
• +1 929 436 2866 US (New York)
• +1 301 715 8592 US (Washington DC)
• +1 305 224 1968 US
• +1 309 205 3325 US
• +1 312 626 6799 US (Chicago)
• +1 360 209 5623 US
• +1 386 347 5053 US
• +1 507 473 4847 US
• +1 564 217 2000 US
• +1 646 931 3860 US

Meeting ID: 867 8478 8466
Passcode: 785550

Find your local number: https://mwacademy.zoom.us/u/khAh997wn
 

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: 
Edeson Beredo at eberedo@mwacademy.org or  510-410-0518.

Public Comment 

  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment for Special Committee Meetings, members of the public may
    • The public may address the Board regarding any item that has been described in the notice for this meeting.
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of ten minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to eberedo@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  

Comentarios públicos

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • El público puede dirigirse a la Junta con respecto a cualquier tema que se haya descrito en el aviso para esta reunión.
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de diez minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.

• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.

  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a eberedo@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:

Edeson Beredo at eberedo@mwacademy.org or  510-410-0518..
 

Please note that all agenda times are estimates. 
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.

Agenda

      Purpose Presenter Time
I. Opening Items 10:00 AM
 
Opening Items
 
  A. Call the Meeting to Order   Alicia Klein
  B. Record Attendance and Guests   Alicia Klein 5 m
  C. Public Comment   5 m
  D. Introductions and Ice-Breaker Alton B. Nelson Jr. 5 m
  E. Orientation to the Agenda Alton B. Nelson Jr. 5 m
   
  • Overview of the agenda
  • Approach to questions throughout the meeting
  • Formal recommendations for approval requests
 
II. Curriculum 10:20 AM
 
Curriculum
 
  A. Assessment Updates and Any Critical Data Tameka Jackson 20 m
   

Review of some key of the key data that inform instructional approaches, training, and shifts:
 

  • observation cycle data
  • professional development data
  • instructional pacing data
 
  B. Curriculum and Instruction Discuss Tameka Jackson 40 m
   

Tameka and members of her team share their approaches and high level goals for instruction for next school year.

  • Overall instruction approaches
  • Math instruction approaches
  • Critical learner approaches (SPED, Tier 2 and 3, and ELD)
  • Bell schedule approach
 
  C. Break FYI 5 m
  D. Homeroom/Advisory Approach Discuss Tameka Jackson 20 m
   

An overview of the approach for Homeroom (middle school) and Advisory (upper school).

 
  E. Day of Slides FYI
   
Slides to be presented the day of the meeting. 
 
III. Lunch 11:45 AM
  A. Working Lunch 20 m
IV. College and Career Counseling 12:05 PM
  A. College and Career Counseling Updates Arika Spencer-Brown 30 m
V. Curriculum Adoptions 12:35 PM
  A. Recommendations for Approval Alton B. Nelson Jr. 10 m
   

Formalizing any specific recommendations for approval from the meeting.

 
VI. Closing Items 12:45 PM
  A. Confirm Action Items, Exit Ticket, & Closing Thoughts Discuss Alicia Klein 15 m
  B. Adjourn Meeting Discuss Alicia Klein