Making Waves Academy

Spring CIRAC Meeting

Date and Time

Monday April 24, 2023 at 10:00 AM PDT

Location

Hi there,

You are invited to a Zoom meeting. 
When: Apr 24, 2023 10:00 AM Pacific Time (US and Canada)

Register in advance for this meeting:
https://mwacademy.zoom.us/meeting/register/tZYscuuppj0uEtdGrNBQtQv3YE13jqwIC6Yv

After registering, you will receive a confirmation email containing information about joining the meeting.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la discapacidad, comuníquese con: 
Molly Moloney mmoloney@mwacademy.org (510) 779-1366.

Public Comment 

  • The public may address the MWA Board regarding any item within the subject-matter jurisdiction of the MWA governing board.
  • Under Public Comment for Special Committee Meetings, members of the public may
    • The public may address the Board regarding any item that has been described in the notice for this meeting.
    • Presentations are limited to two minutes each, or a total of ten minutes for all speakers, or the two-minute limit may be shortened.
  • In accordance to the Brown Act, the MWA Board may listen to comments, but can neither discuss nor take action on the topics presented. Members of the board are very limited in their response to statements or questions by persons commenting on items not on the agenda.
  • While meetings are held virtually, speakers may submit a request to speak before 9:00 AM on the day of the board meeting or use the raise hand function during the public comment sections of the meeting.
    • If you would like to send your request to speak prior to the meeting, please email your request to mmoloney@mwacademy.org in English or Spanish.
    • Your submission should:
      • indicate if it is a general public comment for the beginning of the meeting or a comment for a specific agenda item (please include the item number).
      • include your name so that you can be called when it is your turn to speak. 
    • During the meeting, we will call your name and you should use the "raise hand" feature to identify yourself.
  • Under SB1036 the minutes from this meeting will omit student and parent names and other directory information, except as required by judicial order or federal law. If a parent/ legal guardian wishes a name be included, one must inform the board prior to their public comment.  

Comentarios públicos

  • El público puede dirigirse a la Junta Directiva de la MWA con respecto a cualquier asunto dentro de la jurisdicción del tema materia por la Junta Directiva de la MWA.
  • Bajo comentario público, los miembros del público pueden:
    • El público puede dirigirse a la Junta con respecto a cualquier tema que se haya descrito en el aviso para esta reunión.
    • Las presentaciones están limitadas a dos minutos cada una, o un total de diez minutos para todos los oradores, o se puede acortar el límite de dos minutos.

• De acuerdo con la Ley Brown, la Junta Directiva de la MWA puede escuchar los comentarios, pero no discutirán ni tomarán medidas sobre los temas presentados. La respuesta de los miembros de la Junta Directiva a las declaraciones o preguntas de las personas que comentan temas que no figuran en el orden del día es muy limitada.

  • Mientras las reuniones se llevan a cabo virtualmente, los miembros del publico que desean hablar durante la junta pueden presentar una solicitud para hablar antes de las 9:00 a.m. del día de la reunión de la junta o usar la función de levantar la mano durante las secciones de comentarios públicos de la reunión.
    • Si desea enviar su solicitud de uso de la palabra antes de la reunión, envíe su solicitud por correo electrónico a mmoloney@mwacademy.org en inglés o español.
    • En su solicitud:
      • Incluya su nombre para que pueda ser llamado cuando sea su turno de hablar.
      • indicar si es un comentario público general para el comienzo de la reunión o si es comentario público sobre un artículo específico del programa (incluya el número del artículo).
      • Durante la reunión, le llamaremos por su nombre y deberá utilizar la función de "levantar la mano" para identificarse.
  • En virtud de la SB1036, las actas de esta reunión omitirán los nombres de los estudiantes y padres y otra información del directorio, excepto cuando lo requiera la orden judicial o por la ley federal. Si un padre/tutor legal desea que se incluya un nombre, se debe informar a la junta antes de su comentario público.

If you have questions about the board agenda and materials or you are in need of disability-related
accommodations, please contact:
Si tiene preguntas sobre la agenda y materiales de la junta o necesita adaptaciones relacionadas con la
discapacidad, comuníquese con:

Molly Moloney mmoloney@mwacademy.org or (510) 779-1366.
 

Please note that all agenda times are estimates. 
Tenga en cuenta que todos los horarios de la agenda son estimaciones.

Agenda

      Purpose Presenter Time
I. Opening Items 10:00 AM
 
Opening Items
 
  A. Call the Meeting to Order   Alicia Klein
  B. Record Attendance and Guests   Alicia Klein 5 m
  C. Public Comment   5 m
II. Curriculum 10:10 AM
 
Curriculum
 
  A. Introductions, Orientation to the Agenda, and Overview Focus for Spring Meeting Discuss Alton B. Nelson Jr. 5 m
  B. Curriculum and Instruction Discussions Discuss Eric Becker, Brian Jimenez 55 m
   

Alton, Eric, and Brian share their approaches to curriculum and instruction for next year.

 

The discussion will focus on core-day curriculum as well as English Language Development (ELD) curriculum and approaches to the bell schedule.

 
     
  C. Curriculum Adoptions Discuss Eric Becker, Brian Jimenez 25 m
   

Eric and Brian will share their recommendations for curriculum adoptions for the 2023-24 school year.

 
     
  D. Break FYI 10 m
  E. Social-Emotional Learning Approach Discuss Alton B. Nelson Jr. 10 m
  F. College and Career Counseling Presentation & Discussion Discuss Alton 20 m
   

Update on College and Career Counseling staffing and review of progress in 2022-23 and discussion of priorities for 2023-24

 
  G. Assessment Updates Discuss Molly Moloney 30 m
   

Presentation of updates to assessment priorities and assessment calendar for 2023-24

 
  H. Day of Slides FYI
   
Slides to be presented the day of the meeting. 
 
III. Closing Items 12:45 PM
  A. Confirm Action Items, Exit Ticket, & Closing Thoughts Discuss Alicia Klein 20 m
  B. Adjourn Meeting Discuss Alicia Klein