Arco Iris Spanish Immersion School

Minutes

PTO Meeting

Date and Time

Wednesday December 4, 2024 at 7:00 PM

Committee Members Present

C. Billings (remote), J. Henss (remote), L. Peterson (remote), M. Monita (remote), M. Norman (remote)

Committee Members Absent

Y. Jones

Guests Present

M. Bryan (remote)

I. Opening Items

A.

Record Attendance

B.

Call the Meeting to Order

J. Henss called a meeting of the PTO Committee of Arco Iris Spanish Immersion School to order on Wednesday Dec 4, 2024 at 7:06 PM.

C.

Approve Minutes

Motion to approve the minutes from PTO Meeting on 11-06-24.
The committee VOTED to approve the motion.

II. PTO

A.

Board Report

Erin Hatch attended to provide the Board report.  We're working on the Annual Student investment account report to submit.  This is required for some of the funding that we receive.  3 Board members attended a charter school conference to connect with other schools and network.  We received additional funds for Art Lit; thanks to everyone for that.  BSD did not approve for Arco Iris to expand under our current charter.  We would need to submit a new charter agreement, but we aren't tied to BSD school district area, so we're expanding and looking at real estate in Tigard/Tualatin.  Looking at staff improvement, we conducted EasyCBM testing, are working on better communication, hiring teachers from Mexico, and offering training in more of the subjects to teachers.  Received a grant to provide mentorship for our Assistant Director.  Open Enrollment is coming up.  

Next Board meeting is Thursday, December 19, 6:15pm on Zoom.

B.

No School Days

Monday, December 9 for Staff Development

Monday, December 24-Friday, January 3 for Winter Break

Lunes 9 de diciembre (Día de Desarrollo del Personal)

Lunes 23 de diciembre – viernes 3 de enero (vacaciones de invierno)


 

C.

Coffee with the Director/Cafe con el Director

Friday, December 13.  Note that this event will be a week later this month!  We hope to see you all there! It starts at 8:35am in the gym. Please remember to enter through the back of the building. The format is different each time and different topics will be discussed. Please come to ask questions, get to know other families, or just to hang out. 

El Café con el Director (Ingles) será el viernes 13 de diciembre. 

¡Tenga en cuenta que este evento será una semana más tarde este mes!

¡Esperamos verlos a todos allí! Comienza a las 8:35 am en el gimnasio. Recuerde ingresar por la parte trasera del edificio. El formato es diferente cada vez y se discutirán diferentes temas. Venga a hacer preguntas, conocer a otras familias o simplemente pasar el rato.

Café con el Director (Español) será el lunes 16 de diciembre.
 

D.

Fundraising

Next Restaurant Night is Wednesday and Thursday, December 11-12, Papa Murphy's at the corner of Murray/Allen.  This is an online only fundraiser.  Use the code CARE when ordering online.  

We raised $642.46 at the November restaurant night including orders from Alaska, California, and Utah.

Noche de Restaurante: Nuestra próxima Noche de Restaurante es la próxima semana en Papa Murphy's (miércoles y jueves 11 y 12 de diciembre) – Mike

  • Esta es una recaudación de fondos de DOS NOCHES SOLO EN LÍNEA en SW Murray Papa Murphy's Location - 6111 South SW Murray Blvd, Beaverton, OR 97008 (Murray Crossing Shopping Center). Utilice el código "Care" cuando realice su pedido en línea para asegurarse de que se destine a la recaudación de fondos Arco Iris.
  • ¡Ordena con anticipación y recoge tu pizza para hornear en casa! ¡Esta es una excelente comida rápida y fácil entre semana durante las últimas semanas ocupadas de la escuela antes de las vacaciones!
  • ¡Nuestra Noche de Restaurante Panda Express en noviembre fue un gran éxito! ¡Recaudamos $642,43 de seguidores de todo el país! ¡No solo tuvimos familias de Oregón que apoyaron a nuestra escuela, sino que también tuvimos amigos y familiares en Alaska, California y Utah que nos apoyaron también!

Bottle Drop

  • The Holiday Give BONUS was held November 15th – December 2nd. There was a 20% bonus on cans and bottles during this period.
  • We raised $464 during the Holiday Give Bonus and have raised a total of $1300 this year! Way to go families!!
  • Please pick up the “Blue Bottle Drop” bags in the office lobby if you need more before the holidays! Holidays are a great time to collect extra bottles and cans especially if you’re having family and friends over!
  • You can fill the bags with any eligible bottles or cans that have the “OR 10” code on them. 
  • Please DO NOT drop off filled bags at the office.

Reciclaje de botellas

  • Los Holiday Give BONUS se llevaron a cabo del 15 de noviembre al 2 de diciembre. Durante este período hubo una bonificación del 20% en latas y botellas.
  • ¡Recaudamos $464 durante el Bono de Donaciones Navideñas y hemos recaudado un total de $1300 este año! ¡¡Así se hace familias!!
  • ¡Recoja las bolsas “Blue Bottle Drop” en el vestíbulo de la oficina si necesita más antes de las vacaciones! Las vacaciones son un buen momento para recolectar botellas y latas adicionales, ¡especialmente si invitas a familiares y amigos!
  • Puede llenar las bolsas con cualquier botella o lata elegible que tenga el código "OR 10". 
  • Por favor NO deje bolsas llenas en la oficina.

E.

Staff Appreciation

  • 2024 Holiday Giving – Each year we make an effort to ensure that all of our wonderful staff are included in holiday gifts and are encouraging families to give to a general fund for the holidays, instead of purchasing individual gifts for staff.  Through our combined effort, we can give each staff member a great gift and show them our appreciation for all their hard work. Donations will be accepted now through December 16th at https://auctria.events/2024HolidayGiving
  • Staff Breakfast – Friday, December 20th. 
  • Stock the Break Room was Tuesday, December 6th for 2rd grade families.  This was a lighter collection, so if you would like to donate to this, please drop items by the front office.  The breakroom is pretty empty right now.
  • Thank you to all the families that brought in snacks for our wonderful teachers! They truly do appreciate it! If you weren’t able to get your donation in yesterday there is still time! Please consider checking VicNet and donating a requested snack item!
  • Next Stock the Break Room is for 1st grade families and will be held on Tuesday, January 7th.  

Agradecimiento al personal

  • Donaciones navideñas de 2024: cada año nos esforzamos por garantizar que todo nuestro maravilloso personal esté incluido en los obsequios navideños y alentamos a las familias a donar a un fondo general para las fiestas, en lugar de comprar obsequios individuales para el personal.  A través de nuestro esfuerzo combinado, podemos darle a cada miembro del personal un gran regalo y mostrarles nuestro agradecimiento por todo su arduo trabajo. Se aceptarán donaciones desde ahora hasta el 16 de diciembre en https://auctria.events/2024HolidayGiving
  • Desayuno del personal – Viernes 20 de diciembre. 
  • Stock the Break Room fue el martes 6 de diciembre para las familias de 2º grado.
  • ¡Gracias a todas las familias que trajeron refrigerios para nuestros maravillosos maestros! ¡Realmente lo aprecian! Si no pudiste recibir tu donación ayer, ¡aún hay tiempo! ¡Considere consultar VicNet y donar un refrigerio solicitado!
  • Next Stock the Break Room es para familias de 1er grado y se llevará a cabo el martes 7 de enero.

F.

Winter Performances

Tuesday, December 17.  All students will be participating in a Winter Performance this year.  Arco Iris staff is coordinating this event and more details will be coming soon.

Actuaciones de invierno: martes 17 de diciembre

  • Todos los estudiantes participarán en una presentación de invierno este año el martes 17 de diciembre. 
  • ¡El personal de Arco está coordinando este evento y pronto enviará los detalles! ¡Marque su calendario para poder venir a ver la actuación de su hijo!

G.

Winter Celebrations

Friday, December 20 for Winter Celebrations.  Room Parents are finalizing plans with their teachers and will be getting the details out to parents soon if they haven’t already!

  • Check VicNet for volunteer opportunities to help with these celebrations! There will be opportunities for volunteers to help in the classroom during the celebration as well as opportunities for volunteers to donate supplies and snacks for the celebrations! 
  • Remember, every $10 you spend on class donations counts as 1 hour of volunteering and counts toward the yearly goal of 20 hours per family!
  • All snacks need to come from the school’s allergy-approved snack list so please don’t send in any additional, non-requested, snacks with your students. Thank you for keeping all our students safe!
  • If you want to take your student home after the celebration, you must notify the office beforehand and check your student out at the front office afterward.

Padres de Salon

  • Celebraciones de invierno
    • Las celebraciones de invierno se llevarán a cabo el viernes 20 de diciembre, ¡el último día de clases antes de las vacaciones de invierno!
    • Los padres de salón están ultimando planes con sus maestros y pronto les comunicarán los detalles a los padres, si aún no lo han hecho.
    • ¡Consulte VicNet para conocer oportunidades de voluntariado para ayudar con estas celebraciones! ¡Habrá oportunidades para que los voluntarios ayuden en el salón de clases durante la celebración, así como oportunidades para que los voluntarios donen suministros y refrigerios para las celebraciones! 
    • Recuerde, cada $10 que gaste en donaciones para clases cuenta como 1 hora de voluntariado y cuenta para la meta anual de 20 horas por familia.
    • Todos los refrigerios deben provenir de la lista de refrigerios aprobados para personas alérgicas de la escuela, así que no envíe ningún refrigerio adicional que no haya sido solicitado con sus estudiantes. ¡Gracias por mantener seguros a todos nuestros estudiantes!

H.

Art Lit

  • Our second Art Literacy project is starting this week! This project will be based on Canadian Inuit art. 
  • There are still open spots for parent volunteers to come in and help your child’s class with these projects that are posted on VicNet! Please check and see if there are any openings in your child’s class and sign-up!!
  • Please remember that you do not need to be an artist yourself to volunteer! The Art Lit team sets everything up for you and provides detailed lesson plans and project guidance! It really is a super fun way to volunteer in your child’s classroom!

Projecto de Arte

¡Nuestro segundo proyecto de arte comienza esta semana! Este proyecto se basará en el arte inuit canadiense. 

¡Todavía hay lugares abiertos para que los padres voluntarios vengan y ayuden a la clase de su hijo con estos proyectos que están publicados en VicNet! ¡Por favor verifique si hay vacantes en la clase de su hijo e inscríbase!

¡Recuerde que no necesita ser artista para ser voluntario! ¡El equipo de Art Lit configura todo para usted y proporciona planes de lecciones detallados y orientación sobre proyectos! ¡Realmente es una manera súper divertida de ser voluntario en el salón de clases de su hijo!


 

I.

Family Movie Night

  • Family Movie Night will be Friday, December 13th, from 6-8pm in the gym.
  • We’ll be showing Cloudy with a Chance of Meatballs and we hope you and your families can join us!
  • You can bring pillows, back supports, and blankets but no chairs as they can damage the gym floor.
  • We’ll have a few snacks available for purchase, but you are also free to bring your own nut-free, dry snacks and spill proof water bottles. We will have free popcorn and a water filling station. Please only bring water to drink as sticky/sugary drinks can damage the gym floor.
  • We’ll be sending out a Google Form soon – please RSVP so we know who is coming!  Attendance is capped at 200 persons for this event.
  • Google doc sign up: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeMOgViSWRLibuObDZAjYcd_QCLrbODjigI4VS09iwfZh9j8g/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0

Noche de cine familiar – Viernes 13 de diciembre

  • La Noche de Película Familiar será el viernes 13 de diciembre de 6 a 8 p. m. en el gimnasio.
  • ¡Estaremos mostrando Nublado con posibilidad de albóndigas y esperamos que usted y sus familias puedan unirse a nosotros!
  • Puedes traer almohadas, respaldos y mantas, pero no sillas, ya que pueden dañar el suelo del gimnasio.
  • Tendremos algunos refrigerios disponibles para comprar, pero también puedes traer tus propios refrigerios secos sin nueces y botellas de agua a prueba de derrames. Tendremos palomitas de maíz gratis y una estación de servicio de agua. Solo traiga agua para beber, ya que las bebidas pegajosas o azucaradas pueden dañar el piso del gimnasio.
  • Pronto enviaremos un formulario de Google. Confirme su asistencia para que sepamos quién asistirá.  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeMOgViSWRLibuObDZAjYcd_QCLrbODjigI4VS09iwfZh9j8g/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0

J.

Uniform Exchange/Lost and Found

The box for uniform donations is always open and is in the school lobby near the lost and found. You can drop off donations at any time. If you would like to look through the uniform exchange for items for your child, please contact the office to set up a time to come in and check out what’s available.

 

Intercambio de uniformes

La caja para donaciones de uniformes siempre está abierta y se encuentra en el vestíbulo de la escuela cerca de objetos perdidos y encontrados. Puede dejar donaciones en cualquier momento. Si desea buscar artículos para su hijo en el intercambio de uniformes, comuníquese con la oficina para programar un horario para venir y ver lo que hay disponible.

Lost and found is located in the school lobby. If your student is missing any items, send them to look for them in the lost and found, or stop by at pick-up or drop-off, but please be mindful not to interfere with kids entering and exiting the building.

 

Objetos perdidos y encontrados se encuentra en el vestíbulo de la escuela. Si a su estudiante le falta algún artículo, envíelo a buscarlo en el área de objetos perdidos o pase a recogerlo o dejarlo, pero tenga cuidado de no interferir con la entrada y salida de los niños del edificio.

K.

Volunteer Opportunities

  • Reminder: Register for VicNet if you haven’t already done so! There are many ways to volunteer at Arco and they will all be posted on VicNet so make sure you’re registered!
  • Upcoming opportunities include: providing supplies and decorations for your class, volunteering to help with Art Lit projects, volunteers for Winter celebrations, library visit volunteers and more!
  • If you have any questions about VicNet or if you want to get more involved with one of our teams reach out to the volunteer coordinators at volunteer@arcoirisschool.org.  ---  Please also reach out if you are not seeing volunteer opportunities for your child’s class so you don’t miss out on anything!

Oportunidades de voluntariado

  • Recordatorio: ¡Regístrese en VicNet si aún no lo ha hecho! Hay muchas maneras de ser voluntario en Arco y todas se publicarán en VicNet, ¡así que asegúrese de estar registrado!
  • Las próximas oportunidades incluyen: proporcionar suministros y decoraciones para su clase, ofrecerse como voluntario para ayudar con proyectos de Art Lit, voluntarios para las celebraciones de invierno, voluntarios para visitar la biblioteca y más.
  • Si tiene alguna pregunta sobre VicNet o si desea involucrarse más con uno de nuestros equipos, comuníquese con los coordinadores de voluntarios en voluntaria@arcoirisschool.org.  --- ¡Comuníquese también si no ve oportunidades de voluntariado para la clase de su hijo para no perderse nada!

III. Other Business

A.

Announcements

Next PTO meeting: Wednesday, January 8th at 7:00 pm

 

Próxima reunión del PTO: miércoles 8 de enero a las 7:00 pm.

IV. Closing Items

A.

Adjourn Meeting

There being no further business to be transacted, and upon motion duly made, seconded and approved, the meeting was adjourned at 7:40 PM.

Respectfully Submitted,
M. Norman